Optimal

  • Endurance Line PL HSB

    Endurance Line

    Endurance Line

Endurance Line

Endurance Line® - Innowacja tkwi w szczególe

Oferta Endurance Line® zawiera ponad 200 różnorodnych produktów i dostępna jest w odniesieniu do większości popularnych zastosowań.

Dzięki specjalnej procedurze TENIFER®-QPQ stosowanej również poza przemysłem samochodowym w przemyśle lotniczym oraz innych zaawansowanych technologicznie udoskonaleniach możliwe jest uszlachetnianie elementów układu kierowniczego do kategorii jakości premium. Części te cechuje bezpieczeństwo, żywotność i precyzja wykonania, a to w konsekwencji zapewnia Państwu jasną przewagę nad konkurencją.

Uszlachetnione element układu kierowniczego Endurance Line® różnią się znacząco pod względem jakości od zwyczajnych standardowych wersji produktu na rynek posprzedażny. Sworzeń kulisty należy na przykład do najbardziej obciążonych elementów przegubu kulowego drążka kierowniczego. Sworzeń serii Endurance Line® jest wyprodukowany przyjaźnie dla środowiska w procesie TENIFER®-QPQ i poddany nawęglaniu i azotowaniu poprzez solankę, aby zapobiec korozji, ścieraniu i przyczynić się do zwiększenia wytrzymałości. Każdy sworzeń jest narażony na zginanie, a proces o nazwie TENIFER® linii produktów Endurance Line® przyczynia się w znacznym stopniu do zwiększenia zmiennej wytrzymałości na zginanie w ruchu obrotowym i zwiększa również odporność na korozję. Potwierdzono to w testach zgodnych z normami DIN (test oprysku roztworem soli zgodnie z DIN 50021 i próby poprzez zanurzanie zgodnie z DIN 50905/część 4). Poniższy wykres jasno obrazuje przewagę sworzni uszlachetnionych Endurance Line® TENIFER®-QPQ w porównaniu do nieuszlachetnianych części.

Wyjątkowe cechy ślizgowo-ruchowe, a także wysoki stopień odporności to najważniejsze cechy sworzni linii Endurance Line® poddanych uszlachetnianiu metodą TENIFER®. Ponadto zarówno tarcie jak i zużycie są w znaczącym stopniu ograniczane poprzez wyjątkowy wysoce wydajny smar firmy Castrol. Tolerancja temperaturowa od -40° C do +140° C pokazuje, że specjalnie opracowany smar Castrol jest znacznie bardziej skuteczny niż zwykle stosowane smary i wykazuje ponadto wyjątkową tolerancję na elastomery. W połączeniu ze zoptymalizowanym materiałowo gniazdem udaje się znacznie ograniczyć drgania cierne (stick-slip-effect), co przedłuża żywotność przegubu i jednocześnie eliminuje nieprzyjemne skrzypienie. W związku z faktem występowania bardzo wysokich temperatur tarcia, materiał wykorzystany w produkcji gniazda jest najsłabszym ogniwem w strukturze przegubu. Dodatkowo w przypadku elementów zamontowanych w bezpośredniej bliskości hamulców dochodzi do tego promieniowanie cieplne tarczy i klocków hamulcowych. Również tutaj widoczna jest jasno różnica pomiędzy elementami układu kierowniczego Endurance Line® i produktami dostępnymi na rynku posprzedażnym. Zwykle stosowane panewki łożyskowe z tworzyw produkowane są z polioksymetylenu (POM). Materiał ten jest niedrogi, ale użyteczny. Negatywną jego właściwością jest jednak niska tolerancja temperaturowa. Już temp. +80° C powoduje topienie się tej substancji. To niedopuszczalne uelastycznienie prowadzi do znacznie podwyższonego luzu i szybszego uszkodzenia tego elementu.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku Endurance Line®: tutaj stosuje się tworzywa sztuczne POM-A, których specyfikacje temperaturowe są o wiele wyższe i tym samym zapewniają bezusterkowe funkcjonowanie elementów układu, również w wyższych zakresach temperatur. Całość powyższych innowacyjnych udoskonaleń uzupełnia bezawaryjnie działający system uszczelniający gumowej osłony sworznia wahacza oraz jej pierścienie. Ten system ma specjalne zadanie. Chroni elementy układu kierowniczego przed wilgocią, kurzem, cząsteczkami brudu, uderzeniami kamieni i innymi oddziaływaniami zewnętrznymi. Stosowane osłony z gumy chloroprenowej (CFW) firmy Freudenberg spełniają wyjątkowo dobrze te wymogi. Wytrzymałość osłony CFW na ozon jest o wiele lepsza niż jakość materiału NBR (jakość rynku posprzedażnego) a poza tym cechuje ją niższe ryzyko powstawania pęknięć. Osłona nadaje się równie dobrze do zastosowań uszczelniających statycznych jak i dynamicznych na elementach układu i cechuje się dużą żywotnością. Nie dochodzi również do odkształcania w miejscach, które mają znaczenie uszczelniające już po wmontowaniu. Elementy układu kierowniczego Endurance Line® są bardziej opłacalne, o wiele bardziej bezpieczne i cechuje je długa żywotność. Elementy układu kierowniczego serii Endurance Line® należą do kategorii produktów premium i stanowią wyznacznik wysokiej jakości.

flipbook

Downloads