Optimal

  • Amortyzatory HSB

    Amortyzatory

    Amortyzatory

Amortyzatory

Amortyzatory odgrywają bardzo ważną rolę w reakcjach samochodu, zwłaszcza w sytuacjach krytycznych. Nasze amortyzatory gwarantują bezpieczeństwo, niezawodność przy minimalnym zużyciu dzięki materiałom wysokiej jakości oraz przemyślanym procedurom obróbki. Oferta produktów jest stale rozwijana i obejmuje wszystkie znane typy części do pojazdów producentów europejskich oraz azjatyckich.

Amortyzator jednorurowy

W przypadku amortyzatora jednorurowego przestrzeń robocza wypełniona jest olejem, panuje w niej w położeniu konstrukcyjnym ciśnienie systemowe na poziomie 20 – 30 barów. Olej i gaz są szczelnie od siebie oddzielone za pomocą tłoka oddzielającego. Zawór odpowiedzialny za odbicie i ugięcie umieszczony jest na tłoku roboczym. Tłoczysko i uszczelka to bardzo ważne elementy, gdyż olej znajdujący się pod ciśnieniem musi być szczelnie zamknięty zarówno w trakcie obciążenia statycznego jak i dynamicznego. Uszczelka Viton przylega do tłoczyska dzięki zachodzącemu napięciu wstępnemu i panującemu ciśnieniu wewnętrznemu na tłoczysku. Ugięcie: Objętość oleju jest ograniczana poprzez opadające tłoczysko i jednocześnie wywiera nacisk na tłok pływający i znajdującą się na spodzie warstwę gazu. Odbicie: Podczas ruchu tłoczyska rozpręża się warstwa gazu, przesuwając przy tym tłok ku górze. Amortyzacja odbywa się w obu kierunkach ruchu poprzez wielopoziomowy system zaworów.

Amortyzator dwururowy

Aby uzyskać sytuację, w której poziom hałasu będzie niski zaś amortyzacja dokładna (szybkie reagowanie) również przy szybkich interwałach amortyzatora, amortyzator dwururowy wypełniony jest gazem o ciśnieniu 6-8 barów. Gdy tłoczysko wsuwa się do cylindra (ugięcie), część oleju wypływa z dolnej komory wyrównawczej do komory roboczej poprzez zawór na tłoku. Tłoczysko przesuwając się w dół wypycha pewną ilość oleju poprzez zawór podstawy do komory wyrównawczej. Podczas wysuwania tłoczyska z cylindra (odbicie) zawór znajdujący się na tłoku przejmuje funkcję amortyzowania, podczas gdy przez zawór podstawy wypływa ta sama ilość oleju. Plusy: niski poziom tarcia, wysoki komfort jazdy, możliwość zmiany konfiguracji poprzez wielopoziomowy zawór tłoka i zawór podstawy. Możliwa jest również konstrukcja o krótkiej budowie. Zastosowania: Wszystkie klasy pojazdów, od samochodów sportowych po sportowo-terenowe (SUV) i pickupy.

Downloads